Thursday, July 20, 2006


EXCLUSIEVE FOTO'S UIT TYRE, ZUID LIBANON

Hierbij een paar foto's uit Tyre...eerste is de strandstoel wa ik vannacht geslapen heb (zeer bizar, hele nacht vlogen vliegtuigen over die een plek iets ten zuiden van ons bombardeerden, bij de hele nacht kon je grote rode steekvlammen zien waarna je een knal hoorde - en dat allemaal liggend op een strandstoel).
Vervolgens foto's van wachtende vluchtelingen op het strand, daarna een paar uit de haven, waar de mensen een boot probeerden te bereiken, zodat ze konden vertrekken uit deze ellende. Zie in sommige gevallen de rookwolken van inslaande raketten en zware bommen op de achtergrond. De laatste foto's zijn ggeisteren door me gemaakt, voor het ziekenhuis hier staan twee koelwagens met daarin de lichamen van 98 oorlogsdoden. Er is een tekort aan lijkzakken, dus de meesten zijn gewoon in vuilniszakken verpakt. De lichamen kunnen niet worden begraven omdat de familie van de doden of zelf ook dood is , of spooloos is of haar dorpen niet uit durft vanwege de bombardementen hier. Zeer treurig allemaal. En iedereen kan ziech voorstellen hoe verschikkelijk het er stonk toen een medewerker van het ziekenhuis de achter klep opentrok van de twee vrachtwagens. echt, niet normaal. Ik ben al op veel plekken in de wereld geweest, maar nog nooit zo'n stank geroken. heb er bijna spijt van dat ik in de vrachtwagens met de lichamen heb gestaan. Dit was een beetje te. En omdat ik me hier niet kan wassen en ik maar een stel kleren bij me heb (die ik drag) stinken m'n kleren er nog altijd naar. Dit is niet meer leuk.

No comments: