Friday, June 29, 2007

Little video: How Journalists work

Me and a colleague prepared this little piece (around 4.20 min) for Dutch TV. It aired on VARA TV (a programme called 'Wat Heet') on Thursday, June 28th. It kind of shows a little bit how we work in and around the mini war close to the Nahr al Bared camp in the north of Lebanon. Me is the silly blond guy, my friend Hans Jaap Melissen the bold one. The veiled girl isn't me nor Hans Jaap, but our translator Jenan Moussa. The talking in this piece in is Dutch, the explosions in Esperanto.

3 comments:

DP said...

Hey Harald,

Ik las net op de 28e 'Jullie deugen niet' van Andre de Raaij. Leuk dat je nog steeds alive and kicking bent!

greetz

Harald Doornbos said...

Dat is ook toevallig. Leuk te horen. Je weet dat andre de raay ook een blog heeft: http://christianarchie.blogspot.com/

Geloof dat hij mij nu trouwens beschouwt als een afvallige van De Zaak.

ciao, harald

Emiel said...

hoi Harald,

Interessant om, als journalistiek student, eens te zien hoe je verslag doet van zo'n conflict. Sowieso een leuk blog!
Emiel